ثبت نام
کد خبر: ۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
آموزش دکوپاژ
در میانه یک صحنه تعقیب و گریز، احتمالا هیچ چیز بیشتر از یک مکث کامل، هیجان را افزایش نمی دهد. وقتی منتظریم تا حمله ای شروع شود، این توقف بسیار ترسناک تر از این است که حمله واقعا شروع شود.

در میانه یک صحنه تعقیب و گریز، احتمالا هیچ چیز بیشتر از یک مکث کامل، هیجان را افزایش نمی دهد. وقتی منتظریم تا حمله ای شروع شود، این توقف بسیار ترسناک تر از این است که حمله واقعا شروع شود.

در این تصاویر از فیلم blade runner شخصیت هریسون فورد این نکته که منتظر چیزیست را برای مخاطب روشن می کند زیرا اسلحه اش را به سمت فضای خالی نشانه گرفته شده و تمام قابلیت های بازیگریش را در حرکات بدنش قرار داده تا این حس انتظار را منتقل کند. با قرار دادن هریسون فورد در گوشه پایینی سمت راست تصویر، چشم ما به طرف فضای خالی و روشن سمت چپ در بالای تصویر دوخته می شود، که باعث می شود بفهمیم قرار است چیزی در اینجا ظاهر شود.

وقتی راتگر هاور وارد می شود، ما کاملا منتظرش بودیم اما ورود او هنوز ترسناک است.
 
دوربین را پشت کاراکتر اصلی تنظیم کنید. این باید بیشتر از نمای اور شولدر باشد اما تقریبا باید کاراکتر اصلیتان را از دیدرس خارج کند تا بتوانیم جایی را که نگاه می کند ببینیم. باید برای ما یک فضای خالی وجود داشته باشد تا بتوانیم به آن نگاه کنیم همچنین یک ورود بالقوه (انتظار برای ورود کاراکتر مقابل) به آن ممکن باشد. به عبارت دیگر، نگاه کردن به یک راهروی بن بست هیچ ترسی را به همراه ندارد. اما اگر دری در سمت چپ باشد که نوری از کنار آن به داخل بتابد، می فهمیم کسی می تواند از طریق آن وارد صحنه شود.
 
 
 
پیش بینی حضور شخصیت وسیله ایست که می توانید به کمک آن هیجان خلق کنید، و کاری که بعد از آن انجام می دهید به خودتان بستگی دارد. در این مثال، هاور در یک لحظه ناپدید می شود، اما شما می توانستید به آسانی او را در مقابل دوربین قرار دهید. این تکنیک نیرومندی است زیرا می توان از آن در لوکیشنهای زیادی استفاده کرد و پس از آن می توان از تعداد زیادی نما و حرکت سود جست.
 

منبع: Master Shots-Christopher Kenworthy  مترجم: فرانک مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر: