ثبت نام
کد خبر: ۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
آموزش دکوپاژ
اگر ماهیت دعوا در داستان اهمیت دارد یا اگر می خواهید مخاطب با تمرکز بیشتر این جدال را دنبال کند، باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. باید مطمئن شوید مخاطب خودش را در صحنه حس می کند و اتفاقات دردناک و خطرناک را احساس می کند.

تاریخ مصرف جنگهای تن به تن سنتی که در آن رقبا رو در روی هم می ایستند و به هم مشت می زنند گذشته است. البته شما هنوز این نوع برخوردها را در فیلم ها می بینید اما اگر ماهیت دعوا در داستان اهمیت دارد یا اگر می خواهید مخاطب با تمرکز بیشتر این جدال را دنبال کند، باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. باید مطمئن شوید مخاطب خودش را در صحنه حس می کند و اتفاقات دردناک و خطرناک را نگاه می کند.

یکی از راه های عملی کردن این تکنیک این است دوربین را هماهنگ با شخصیت ها حرکت دهید. بنابر این همزمان با حرکت بازیگر دوربین هم با آنها حرکت می کند. بهترین نتیجه را وقتی از این تکنیک می گیرید که بازیگران در حال نزاع با هم باشند و یا وقتی که یکی از بازیگران دیگری را به این طرف و آن طرف می کشد. در نتیجه مخاطب خستگی و درگیری شخصیت ها را به خوبی احساس می کند.

دوربین را هم تراز با بازیگران و به بلندی سر آنها تنظیم کنید. در جریان درگیری یکی از بازیگران باید دیگری را هل دهد یا به سمت دیگر اتاق بکشد. دوربین هم باید با آنها حرکت کند. برای ایجاد قوی ترین اثر ارتفاع دوربین را حرکت ندهید تنها زاویه و فاصله دوربین تا بازیگران را تغییر دهید.
 
 
 
 
وقتی هر دو بازیگر در صحنه حرکت می کنند، سرعت حرکت آنها معمولا هم تراز نمی شود. بنابر این ممکن است به این دلیل که می خواهید همه چیز را در تصویر داشته باشید به راحتی دچار این مشکل شوید که هر دو آنها را دنبال کنید. با این کار حس اکشن را در بازی آنها را از بین خواهید برد. بنابراین به جای این که هر دو بازیگر را به عنوان یک زوج نشان دهید تمرکز دوربین را روی یکی از آنها قرار دهید. تفاوت ظریفی بین این دو تکنیک وجود دارد که اهمیت زیادی دارد.
 
 
 
وقتی بازیگران از حرکت باز می ایستند یا به دیوار می خورند یا زمین می افتند، شما می توانید زاویه دوربین یا ارتفاع آن و یا فاصله را تغییر دهید. این تغییرات تاکیدی است بر اینکه حرکت آنها یک پایان غیر منتظره داشته است.
 
منبع: Master Shots-Christopher Kenworthy مترجم: فرانک مدنی
نام:
ایمیل:
* نظر: